Konnan ruokastoori - ruokahalu kasvaa syödessä

Vierailevana blogitähtenä on tänään Konna-komistus, joka on 9-vuotias villakoirauros. Konna karkasi emännän ja isännän kanssa toistaiseksi Hollantiin, mutta ruokahuolto pelaa Ryry´siltä myös Hollanninmaalle. Konnan ihmisäippä-Riina kertoili Konnan kuuluimisia meille. Ja pitihän tämä nyt saattaa kaikkien luettavaksi. Kiitos Riina & Konna!

Konnan ruokavalion suurin pulma on aina ollut sopivan kuivaruoan, eli nappuloiden, löytäminen. Toisaalta haasteita ruoan valitsemisessa on aiheuttanut Konnan ruokahaluttomuus, joten kauppareissuilta marketista hankitun peruskuivaruoan lisäksi Konnalle kehiteltiin aina jokin lisäherkku kuppiin, jotta kuivaruoka alkaisi maistumaan. Usean eri vaihtoehdon kanssa kävi niin, että ruoka maistu hyvin päivän, mutta toista päivää samat nappulat eivät enää kiinnostaneetkaan. Taas toisaalta saimme monien kokeilujen jälkeen aina huomata, että useimmat perusnappulat eivät yksinkertaisesti myöskään sopineet Konnan vatsalle tai iholle, sillä ruoasta aiheutui harmittavan usein mahavaivoja sekä iho- ja limakalvo-ongelmia kuten kovaa kutinaa.

Kun pohdimme, mitä kokeilisimme seuraavaksi, olikin Ryry’s onneksi tullut kuvioihin ja pääsimme ensin kokeilemaan Acanaa, joka osoittautuikin Konnalle suureksi herkuksi entisiin perusnappuloihin verrattuna. Ihon kutina ja silmien rähmiminen alkoivat selvästi vähentyä ja huojentuneena seurasimme kun Konna alkoi syömään jopa pelkkää kuivaruokaa hyvin mielellään.

Acanasta vaikuttuneina saimme lisäksi Ryry’sin väeltä vinkin kokeilla myös Essentialia, joka sisältönsä puolesta vaikutti olevan koirien superfood-sekoitusta. Konnan herkkävatsaisuuden vuoksi aloitimme ensin pelkällä kokeilupussilla, jonka koko sisältö taisikin loppujen lopuksi maistua Konnalle jo parin päivän aikana. Jo hyvään Acanaan verrattuna, oli Essential vieläkin parempi vaihtoehto Konnalle, sillä pienikokoisempana nappulana se toimi ruokahaluttomalle koirallemme täydellisesti ja plussana myös, että kova nappula myös selkeästi poisti Konnan hammaskiveä. Ravinnerikas Essential onkin jäänyt meille jo vakikäyttöön, sillä nykyisin Konnan kuppi on iloksemme aina ruoka-ajan jälkeen tyhjillään – tosin, ei voi olla varma, onko kupilla käynyt isäntä vai koira vaikuttuneena nappulan proteiinisisällöstä.



Ostoskorisi on tyhjä

Toimitusehdot

Toimitusehdot:

Varastossa olevien tuotteiden toimitusaika on yleensä 1-3 arkipäivää. Mikäli tuote ei ole varastossamme, yleensä tavarantoimittajalta tulevat tavarat ovat asiakkaalla 3-7 arkipäivän kuluessa. Ilmoitamme poikkeavista toimitusajoista tuotesivulla sekä suoraan asiakkaalle, mikäli tuote on päässyt loppumaan varastosta.

Käytämme Postin ja Matkahuollon palveluita. Postin toimitukset Postin toimipisteisiin tai SmartPost- pakettiautomaatteihin sekä suoraan kotiinkuljetettuna.

Postin toimitusvaihtoehdot:

Nouto lähimmästä Postin noutopisteestä tai pakettiautomaatista 6€

Yli 100 euron tilauksissa on aina ilmainen toimitus lähimpään Postiin tai pakettiautomaattiin.

Matkahuollon toimitusvaihtoehdot:

Lähetys noudetaan lähimmästä Matkahuollosta tai Matkahuollon noutopisteestä 6€

Kotiinkuljetus 10€

Yli 100 euron tilauksissa on aina ilmainen toimitus lähimpään Matkahuollon noutopisteeseen.


Jyväskylän seudulla ilmainen kuljetus kotiovellesi pääsääntöisesti samana päivänä tilauksesta tai sovitusti nouto varastoltamme. Merkitsethän tämän vaihtoehdon tilauslomakkeelle, niin sovitaan kuljetus tai nouto sinulle sopivaan hetkeen.


Yleiset ehdot:

Tilaamillasi tuotteilla on 14 vrk:n vaihto- ja palautuskoikeus. Otamme vastaan vain käyttämättömiä ja ehjissä myyntipakkauksissa olevia tuotteita. Merkitse mukaan tilinumerosi ja palautuksen syy (esim. rikkinäinen tuote, väärä koko tms.).

Voit palauttaa tuotteen / tuotteet ilman kuluja käyttämällä Postin asiakaspalautusta. Palautus lähetetään osoitteeseen: Asiakaspalautus, Ryrys Oy, Majajärventie 14, 40600 Jyväskylä. Postin asiakaspalautusnumeromme on 643419. Muilla tavoilla toimitetuista asiakaspalautuksista emme maksa palautuskuluja.

Mikäli paketti on vaurioitunut kuljetuksessa ja mikäli myös tilattu tuote / tuotteet ovat vaurioituneet, tee heti noutopisteessä asiasta vahinkoilmoitus. Jos olet kuitenkin jo kotona, niin ilmoitathan meille välittömästi, niin sovitaan uuden tuotteen lähteyksestä.